Jag heter Kim och bor i Kalmar tillsammans med flickvän och katt. Jag har kikat runt på SEO-forum i drygt ett år, så det är hög tid för en presentation.
På nätet är jag nog mest känd för Lemon64, en hobbysajt som jag startade 1998. Vad det gäller webbsidor så lärde jag mig HTML 1997 på min Amiga 1200. Bakåtsträvande nostalgiker som jag är så användes Amigan för webbutveckling fram till 1999. Jag är helt självlärd inom programmering, databasmodellering, grafisk formgivning osv.
Jag har under de senaste 10 åren byggt webbplatser som hobby så väl som anställd. Jobbade bland annat som webbutvecklare på Framfab i Göteborg 2000-2002 och var med om en trevlig resa tills bubblan sprack. Har även haft nattjobb vid löpande band i fabrik samt klippt gräsmattor på somrarna. Min senaste anställning var på MediaAnalys i Kalmar där jag under ett år jobbade med SEO på teknikavdelningen.
Just nu försörjer jag mig på min enskilda firma Lemonforever, där jag utvecklar "kvalitativa webbplatser som ger besökaren mervärde". Genom dessa webbplatser får jag passiva inkomster, främst via affiliateprogram. Jag har alltså inga kunder utan bygger sajter för mig själv i egen takt.
Tack för mig!