En domän som bara är drygt en månad hade jag lite problem att få upp i söket. Hoppade en del men domänen var ju ny tänkte jag. Webbplatsen har bara ett sparsamt antal sidor, ca 10-15, men plötsligt ligger det 802 uteslutna sidor i Google Search console men ingen meddelad varning. Dessa URLer har jag aldrig skapat, de går inte att nå när jag försöker titta på dem i webbläsaren och de avviker från de URLer som normalt skapas (utan ?,= etc).
Här är ett par exempel:
domän.se/?currency=EUR&main_page=product_info&products_id=1 8745
domän.se/index.php?main_page=popup_image&pID=19998
domän.se/uno-piu-uno-uno-piu-uno-neroli-l%C3%A5ng%C3%A4rmad-topp-brun-qxut1456ful8-dam-toppar-p-12979.html
Den sista ser ut som om jag hade haft en webbutik av vad man kan utläsa i URL men då är inte fallet, och det finns ingen historik när jag kollar om något funnits på domänen innan jag köpte den.
Statusen är på de flesta uteslutna URLerna "Misslyckades: Avvikelse i genomsökningen" / Sidan kan inte hittas.
Nån annan som varit med om att det plötsligt kommer upp sidor som Google hittat, men som man själv aldrig skapat och inte går att hitta när man försöker nå dem? Eller nån som har en tänkbar förklaring till det?
Den mest aktuella frågan är dock, ligger de här 802 uteslutna URLerna och påverkar webbplatsen negativt när det gäller att försöka trycka upp sidan i Google söket?
Tack på förhand!