Jag har sålt TodaysWeb och mer om det kan läsas här.
Tanken är att SEO-forum.se fortsätter precis som tidigare.
Det finns ändringar som behöver ske för forumet inför 2 skeden: ändringar innan överföringen till köparen om ca 2 veckor och ändringar för att följa GDPR som går effekt den 20 maj.
Det är inte bestämt ännu men här kommer en punktlista med saker som funderas på just nu:
- Jag har precis pratat med Urban G och han fortsätter som moderator för forumet. Eventuellt blir han även Admin.
- Privata meddelanden kommer nog fortsätta finnas kvar men alla meddelanden äldre än till exempel 3 eller 6 månader kommer nog raderas på regelbunden basis. Se till att ladda ner här de meddelanden som du vill spara.
- Nya villkor kommer att skrivas.
- Det finns en profilsekretess här som du kan ändra i om du vill.
- Ett epost kommer att skickas snart till alla medlemmar med info. De måste godkänna de nya villkoren osv.
- I samband med detta epost finns ett visst intresse av till exempel Urban av en slags nystart.
- Urban kommer ta fram ett förslag på nya regler för forumet.
- Dessa fält kommer nog att raderas från databasen: riktigt namn, födelsedag och ip.
- Jag har använt nyhetsbrevsfunktionen på SEO-guide för att samla in epost och skicka nyhetsbrev (senaste utskick ett antal år sedan). Troligen kommer nog alla epost ur listan raderas för att vara på säkra sidan enligt GDPR, mycket osäker kring detta?
- Rätt att radera (GDPR): jag som Admin kan nu radera ett konto och inlägg skrivna av medlemmen kommer att blir ändrade till Gäst. Urban behöver tillgång till denna funktionen.
Fler punkter kommer nog komma vartefter. Skriv gärna här om ni har frågor osv gällande forumet.