Jag var på Conversion Jam #7, nedan finns 4 påståenden från talarna som jag är nyfiken på era tankar om. Här finns en fördjupning https://www.chatflights.com/blog/con...-key-takeaways men det är alltså dessa 4 påståenden som jag är nyfiken på vad ni tycker om:
1. Tre regler för din hemsidas startsida enligt Karl Gilis, håller ni med om dem? (1) Ha aldrig en CTA i högerspalten på hemsidan, (2) En startsida med bara en stor rubrik och sparsamt med bilder kan ofta vara bättre än bild/video på startsidan, (3) "The fold is not dead" - det är viktigt att nå fram med sitt budskap innan Folden.
2. Jono Alderson tyckte att de flesta företag fokuserar för mycket på konvertering och att hitta nya kunder istället för att ta väl hand om sina befintliga kunder. En smart, långsiktig strategi är att lägga mer energi på kundservice och retention och mindre på att hitta nya kunder. Håller ni med?
3. Chris Out tyckte att för många hemsidor pratar om VAD DE ERBJUDER men borde prata mer om RESULTATET av vad de erbjuder, det han kallar för "Hopes and Dreams". T.ex. ett gyms hemsida pratar om lokalen, utrustningen och gympassen men borde prata mer om sexpacket man kommer att få genom att gå dit. Håller ni med?
4. Chris Out tipsade också om en enkel Facebook-kampanj: (1) Skriv en bra blogg och sprid den via Facebook Ads. (2) Få de som läser den att signa upp sig på ditt nyhetsbrev. (3) Skriv och skicka riktigt bra artiklar på samma ämne till prenumeranterna. (4) Skapa Facebookannonser för dina tjänster/produkter som bara visas för de som har varit på din hemsida med retargeting (använd Facebook-pixeln). Är detta en bra kampanj tycker ni?