Jag gillar utmaningar och Google har gett mig en!
Därför undrar jag vilka era erfarenheter är vad gäller bästa strategin för att jobba sig ur ett filter? En av mina sajter har jag gjort bort mig med och den har därför blivit straffad av Google. Har sanerat bland inlänkarna efter bästa förmåga och i den omfattning som jag kan kontrollera dem själv. Nu fick jag ändå avslag på min begäran om omprövning. Strider mot Googles riktlinjer för kvalitet. Bara att jobba vidare… Har ni några goda råd till mig om hus jag kan jobba vidare för att min sida ska återfå Googles förtroende?
I avslaget skriver de: "Vi har granskat din webbplats, och det finns fortfarande länkar till din webbplats som bryter mot våra riktlinjer för kvalitet.
Leta särskilt efter konstgjorda eller onaturliga länkar som pekar på din webbplats och som kan vara avsedda att manipulera PageRank. Du kan till exempel få onaturliga länkar om du köper länkar som höjer PageRank eller deltar i länksystem."
Eftersom jag har plockat bort alla lågkvalitativa länkar som jag själv har kontroll över så är det inte så mycket mer att göra. Så min tanke är nu att nu jobba med att attrahera högkvalitativa inlänkar till sajten så att den totala länkprofilen blir bättre. Rätt eller fel?