Skoja bara Lycka till
Skoja bara Lycka till
Ska bli roligt att se vad man går för :P
Okej, här kommer min anmälan:
www. pennor .org
Som redan, märk väl, syns i sökresultaten på vissa datacenter.
Snyggt jobbat!
Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-04 klockan 14:57.
Minsann, det hade jag helt missat, men nu ser jag det.
Nu ska jag köra en ordentlig test på sidan, jag satsar framförallt på att vinna så mycket erfarenhet som möjligt inom SEO.
Senast redigerat av whyld den 2006-10-04 klockan 16:42.
Frågan är, hur lång tid det tar innan sitt tävlingsbidrag blir godkänt?
Jonas
www.creo.se
Jim har fullt upp så det blir nog mest på kvällarna han godkänner tävlingsbidragen, efter vad jag har erfarit hittils. Så håll ut!
Just Whyld,
Det är ju faktiskt en mycket vettig inställning...
Är jag farfar i gänget eller?? född 68 och fyller snart 38 men har busat med webbdesign sedan 1996, när dom flesta eventuellt fortfarande sög på tummen ??
Det är av naturen helt normalt att man lär sig mer av nyfikenhet än av skolbänken, eller hur ??
Michael
Ha ha farfar min äldsta pojke är född 68
Nu har första resultaten börjat poppa upp
Min webbadress heter seoblog.se men har inte kommit upp än men bloggen finns på d6561672.u38.surftown.se
må bäste man vinna.
Mvh Agnetha
Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-04 klockan 22:14. Anledning: Avlänkat inlägget
Ja, nu har det börjat hända grejer. Av tävlingsdomänerna tycks jag leda i alla ord förutom sökmotoroptimeringstävling, där Nikke har förstaplatsen och jag andra.
Bloggposter m.m. om tävlingen rankar väldigt högt hittils. Vi får se hur länge de gör det...
Ja du agaton.
Fördelen av att vara först in med din blogg i Googles index igår syns idag. Och det ser ut som om den effekten håller i sig imorgon kväll också:
http://64.233.161.107/search?hl=en&q...gst%C3%A4vling
Google har nu plockat upp mina övriga sidor, och det skulle inte alls förvåna mig om jag och agaton kommer att ligga och slåss om förstaplatserna på fler sökord imorgon.
Ja du Nikke. När jag söker från min dator är det bara min gamla sida som är cachad men på det datacentret du länkat till ser det ju riktigt trevligt ut för mig, både för att mina undersidor är indexerade och för att jag har förstaplatsen ..
Pennor.org verkar vara den tredje bäst placerade sidan. Bra gjort av en webbshop! Ska bli riktigt intressant att se hur en webbshop kan mäta sig i konkurrensen.
Dessutom ligger min sida först i "framtidens Google" :P.. (Läs mer om framtidens Google på dinapengar.se)
Senast redigerat av Anton Johansson den 2006-10-04 klockan 22:36.
Javisst. Såg den idag. Framtidens Google eller bara ytterligare ett Google-projekt:
% whois searchmash.com
Whois Server Version 2.0
[snip]
Name Server: NS4.GOOGLE.COM
Name Server: NS3.GOOGLE.COM
Name Server: NS2.GOOGLE.COM
Name Server: NS1.GOOGLE.COM
Status: REGISTRAR-LOCK
EPP Status: clientDeleteProhibited
EPP Status: clientTransferProhibited
EPP Status: clientUpdateProhibited
Updated Date: 29-Sep-2006
Creation Date: 13-Sep-2006
Expiration Date: 13-Sep-2007
Verkligen. Fast egentligen är det väl så att en välgjord webbshop, med en intern artikelfunktion, borde vara idealisk i sammanhanget. Perfekt för att bygga upp en bra logisk sökmotoroptimering.Ursprungligen postat av agaton
Jag tror att pennor.org kan ha rätt goda chanser till en juste placering.
Det tar alltså minst 72 timmar att lägga till en av de tävlande domänerna samt att du inte kollar speciellt noggrannt då jag hade 3 länkar till forumet, t.o.m top titlen på sidan...!!
jag anmälde mig i MÅNDAGS!!! vart tog jag vägen???
Det är väl speciellt viktigt att man är uppmärksam som tävlingsledare tycker jag..
Jag undrar även om vi inte skall göra en liten logo till tävlingen somviskulle kunna ha på sidorna som medverkande? jag ställer gärna upp med förslag i såna fall
undrande deltagare
Michael
Senast redigerat av baggelin den 2006-10-05 klockan 10:07.
Jim har tidigare uttryckt att han har mycket att göra nu och gissningsvis tar han en titt in i tråden på kvällarna. Men ja håller med dig, dock inte riktigt besviken änUrsprungligen postat av spagetti
Min sida (igen): seosidan.se
Uppdatera topic lite nu Jim!
Ursprungligen postat av agaton
Ville bara påmminna om att era säkningar inte alls stämmer överens med min när jag sitter i ATEN och säker på google.se...
Det spelar ju ingen roll då Jim kommer kolla från sverige men jag kommer få helt fel indikationer... bra om någon kan ge mig rapporter per dag på 1-5 placerigar i all fall. snälla
Jag jobbar ju helt blint här alltså??
Michael
Kör med en proxy från sverige när du gör dina sökningar då.. Du måste ju vara lite inovativ
Ack, min sajt fick ingen bra start. Nere i 12h igår Undra ja om det hjälper att byta webbhotell så försvinner straffet...
Har gjort en snabb som finns på http://www. seopp.se/seo-forum.pngJag undrar även om vi inte skall göra en liten logo till tävlingen somviskulle kunna ha på sidorna som medverkande? jag ställer gärna upp med förslag i såna fall
Vill nån använda den så gör det.
Ni får gärna lägga en länk till seopp.se med
(Min sida är inte klar så därför jag inte anmält den än...)
Min blogg: David / Ett av mina projekt
Juste,
Det verkar ju otroligt användbart.
tack
Jag anser nog att min sida är klar när tävlinngen är slut då jag akivt kommer jobba med sidan dagligen...Ursprungligen postat av timekill
Ännu inte ens länkad härifrån men men, Jimmy boy kommer ordna det snart... annar kommer jag och biter han i örat,, nej jag skojar bara
Michael
Det verkar som de på www.seo.se är lite missnöjda över vår fina tävling så dom har skapat sig en liten icke-tävlings sida på seo.se/Soekmotoroptimeringstaevling/default.asp
Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-05 klockan 14:00. Anledning: Inlägget avlänkat. Om inte SEO.se länkar till oss så tänker inte heller vi länka tillbaka :)
Roligt att se att dom/han är så kinkig! Varför? Vad har stackars Jim gjort dom/honom???
Konkurrenter
cya,
/PatrikB
Ja men med sånna här kommentarer/åtgärder är det bara patetiskt isåfall...
Roligt nog så måste de ju länka upp de där sidorna för att få dem synliga i serpsen. Kan bli spännande att se var dom länkarna kommer ifrån...
Nä. Nu ska vi inte vara sådana. Jag tror att det var John Scott som någonstans myntade doktrinen att sökmotoroptimeriningsbranschen trivs bäst i konfliktsituationer. Och det är väl inte så konstigt att man, i en värld som så till den milda grad handlar om uppmärksamhet i sökmotorer och länksamarbeten försöker få till en liten konfliktsituation. Det handlar om länkbete.
Meningen är nu att vi alla ska blogga, inte bara om tävlingen, utan också om att SEO.se har surnat till på den. På så sätt bidrar vi alla till deras länkarbete.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)