Fungerar Wordpress på Loopia? Har installerat den senaste verionen. Jag får inte permalänkar att fungerar.
Någon som vet?
Tar gärna emot tips ang webhotell som klarar av Wordpress, och som inte kostar multum.
Fungerar Wordpress på Loopia? Har installerat den senaste verionen. Jag får inte permalänkar att fungerar.
Någon som vet?
Tar gärna emot tips ang webhotell som klarar av Wordpress, och som inte kostar multum.
textdrive.com
Ända nackdelen är att många i deras personal är new-born-christians vilket gör dem en aning känsliga för det språk som i alla fall jag tenderar att använda vid kvalitetsproblem.
Hej! Ja Wordpress fungerar finfint på Loopia. Problemet är att en databas är svindyr att köpa på Loopia.se.Ursprungligen postat av Marcin
Rent generellt är ju svenska webbhotell väldigt dyra om man jämför med amerikanska mm. Leta upp ett bra webbotell som har gratis databaser.
Fast jag vill ha den till svenska bloggar.Ursprungligen postat av Marcus Westberg
Men ge gärna förslag på utländska hostar. De som wordpress själva föreslår är lite dyre tycker jag.
Testat med Loopia nu. Permalink vill inte fungera =( Hittar ingen .htaccess alls.
Det bör tilläggas att jag är helt ny gällande egna wordpress-installationer.
Skapa en .htaccess fil själv, lägg in all nödvändig info och släpp i rooten.Ursprungligen postat av Marcin
Det kan vara så också att vissa FTP program döljer .htaccess filer.
Ursprungligen postat av Marcus Westberg
Vad ska den innehålla? Hittar inga exempel. Jag kommer från NT, så .htaccess ligger inte nära hjärtat
Ok np, I wordpress admin menyn fick jag en kod som man manuellt kan lägga in i .htaccessUrsprungligen postat av Marcin
Jag är inte 100 men jag har för mig att koden som man fick var på samma options sida där "permalinks" var. Kan också säkerligen vara olika från version till version men kolla lite i admin menyn så hittar du nog koden.
Hittar inget (fast jag vet förvisso inte riktigt vad jag leter efter). Hittar inställningar för hur permalinks ska presenteras. Men så fort jag sparar ändringar så raderas .htaccess
Väldigt skumt.
EDIT: Glöm det, blev precis upplyst om att jag körde på Windows. Ehummm... =)
Senast redigerat av Marcin den 2006-10-26 klockan 17:44.
.htaccess gäller i Windows också om de använder apache som webbserver.
Tidningar.nu - Beställ tidningar
Det är knepigt att installera Wordpress på en Windows server men som jag förstår så går det att göra. Men allra enklast är om du bara byter till en linux server på webbhotellet.
Posta gärna igen om du lyckas med installationen på en Windows server
Jag håller också på att prova lite med det till och från.
Jag har kört wordpress på en windowsburk, med WAMP. Dock kan man inte arbeta med mod_rewrite fullt ut. Jag har ialla fall inte löst det. I övrigt har jag inte sett några som helst problem.
http://www.webbhosting.nu !
Billigt, riktigt suverän support, servrar ligger i sverige och wordpress funkar utan problem. Detta forum ligger till exempel där.
I min sista installation av en blog med dem fick jag dock meddela dem att .htaccess inte var aktiverat och de fixade det direkt på telefonen.
Jag har ett par sajter även på Patrikweb. PHP, MySQL och .htaccess funkar bra där men jag har inte testat med en blogg ännu men det borde gå bra. Även billig, bra support och servrar i sverige.
Jag ska skapa fler svenska sajter som bygger på Wordpress som CMS och jag undrar om det finns fler svenska webbhotell som passar för detta? Jag vill ha mina sajter spridda på olika ställen.
Senast redigerat av Jim Westergren den 2006-10-28 klockan 01:21.
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Finns det inga svenska webbhotell som använder sig av Fantastico? Helt underbart när man inte är så hemma på databaser. Det är bara att följa en superenkel guide så är man igång med sin wordpress blogg eller något annat de stödjer.
http://www.oderland.se använder sig av fantastico, svensk snabb support (både via e-post och telefon). Servrar i Sverige. Databaser ingår.
Jag har aldrig varit så nöjd med ett webbhotell som jag är med Oderland.
Ursprungligen postat av whyld
Tack det låter intressant.
Tack! Beställning lagd.http://www.oderland.se använder sig av fantastico, svensk snabb support (både via e-post och telefon). Servrar i Sverige. Databaser ingår.
Trist att loopia har så extrem hög avgift för att koppla på mySQL, annar är jag supernöjd med dem som webbhotels leverantör.
De borde verkligen sänka priserna!
surftown och crystone, är väl rätt billiga och borde klara de kraven du har.
Använd inte Surftown vad du än gör!
Dom stängde ner 10 av mina sidor helt utan förvarning.
DO NOT USE SURFTOWN AS A WEBHOST!
Oj och du kan inte alls hitta någon anledning? Låter mycket märkligt! Har varit rätt sugen på deras tjänster eftersom de erbjuder msSQL billigt.... bra info! tack
Ja, undvik Surftown till varje pris. De gick in och raderade delar av databasen till en av mina sajter pga av hög trafik helt utan förvarning.
Helt sant. Men jag skulle aldrig lägga sajter med hög belastning eller verksamhetskritiska sajter där. Bara småsajter som mitt tävlingsbidrag. Det har sannerligen inte mycket till trafik. :-)
Sajterna som verkligen betyder något får bo på webbhotell som känner till begrepp som kundsupport och tillförlitlighet.
Men någon anledning måste de väl ha angett?Ursprungligen postat av Marcus Westberg
johjoh68: Detta måste vara snudd på rekord i att dra upp en gammal stendöd tråd
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)