Hej,
Ursprungligen postat av
Klickarn
Hejsan!
Jag är i konflikt med sökkatalogen hitta.se just nu av anledningen att de rapporterat felaktig statistik till en av mina klienter som jag hjälper med marknadsföring. Säljaren från hitta.se som heter John Doe har levererat statistikrapporter avseende trafik från hitta.se till min klients hemsida, men vid kontroll via tredjepartsverktyg (analytics) har det visat sig att siffrorna är tagna helt ur luften.
Är det någon som har lite feedback på vad man kan göra i en sån här situation? Är det representanten John som friserar siffrorna på egen hand eller har hela bolaget för vana att rapportera felaktig statistk för att förbättra sin förutsättningar för att råna en på mer pengar?
Tacksam för all informaton som ni kan tänkas bära på. Sjukt trist att en så stor aktör med en så välfungerande produkt skall behöva ta till blåsningsmetoder.
Om detta kan verifieras är det väl nästan läge att kontakta medierna?! Att säljare överdriver är väl ingen nyhet, men att de fabricerar statistik är ju nästan att betrakta som bedrägeri.
Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu