Hej,
För cirkus två månader sedan köpte jag en domän som jag tänkte optimera mot ett sökord. Jag har nu byggt länkar ett bra tag, eller det är väl främst nu senaste veckan då jag förstod hur man skulle göra som jag har byggt förhoppningsvis bra länkar.
I sökresultatet hos Google ligger jag nu på position #2 första sidan. Intog denna position för kanske 3 dagar sedan och där har jag nu legat sen dess. Det är en nisse som ligger ovanför mig med knappt några backlinks alls. Dagligen försöker jag bygga länkar och kommer förmodligen fortsätta i denna takt till jag når första plats.
Nu till min fråga angående min text. Varför tror ni det är så att han lyckas ligga före min sida som är sämre optimerad än min och har knappt några backlinks? Hans domän är från 2010, kanske beror på det? Nu har jag i och för sig rest från plats 10 i Google till plats 2 på en vecka så jag kanske bara borde chilla och vänta tills jag är etta för det kommer troligen ske snart eller? Vad vet jag..
Om ni har några tips, svar till mina frågor eller annat som berör ämnet så får ni gärna lämna en kommentar.
Ha det!