Ursprungligen postat av
FridaIsaksson
Jag får ständigt nyhetsbrev från massor av olika företag men det är verkligen få som jag verkligen läser. Hur kommer detta sig? Hur svårt ska det vara att få mig att vilja läsa deras innehåll i sitt email utskick? Jag tror just att känslan av att det är opersonligt och rent ut sagt tråkigt upplägg på utformingen som får mig att kasta mailet direkt i sopkorgen.
Det finns dock några företag som verkligen lyckas med sina nyhetsbrev och då kan det vara det bästa man har läst under en hel dag och man har förhoppningsvis fått ta del av något givande erbjudande som man verkligen kommer att använda sig utav. Det blir då en helt utmärkt bra marknadsföringskanal för företaget som skickade mailet och jag kommer troligtvis även fortsätta att vara prenumerant då jag har fått något i utbyte av att ha läst det.
Allt handlar om att skapa ett värde i sin produkt man försöker marknadsföra och att få kunden att tillfredsställa sitt behov direkt. Många nyhetsbrev jag läser idag har ofta väldigt mycket innehåll men som är väldigt löst skrivet och egentligen helt innehållslöst. Det verkar som att många bara skriver nyhetsbrev bara för att de har blivit tillsagda att göra det, de har inte kollat på själva potentialen det egentligen har att göra intryck och att få nya kunder.