Hej,
vet inte hur givande detta inlägg blir, men tänkte skriva det ändå
Sedan jag började hänga här har jag "lärt mig lite" mer SEO, sökt på andra ställen också.
När jag började mina "stapplande steg" så insåg jag att min site, www . aktivhund . se var helt fel vad gäller SEO. Totalt fel, allt fel, inget rätt. Samma title, kw och description ... på alla sidor. Ändrade bara t ex Titeln med ett javascript för att det skulle se bra ut i "browser titeln" ...
Då ett av mina KW är "hund" och ett annat är "hundar" och efter ett par sökningar på google . se så får man tillbaka typ 30 miljoner träffar ... dvs, ganska hårt pressat om man säger så. På denna tiden så fanns jag inte ens med på "kartan" om man sökte på "hund" eller "hundar". Insåg ju snabbt att det kommer bli svårt att försöka "komma högt" i SERPsen på de sökorden.
Började således att försöka hitta 2 ordsfraser, undersökte hur många träffar som kom tillbaka, hur frekventa de användes....ja, hela biten, ni fattar nog .
Började fixa till sida för sida (alla ej klara än), började övervaka för att se om något hände i SERPsen.
Döm om min förvåning. Så här 5 - 6 veckor efter jag kom hit, 3 veckor efter jag "optimerat" sidorna, så ligger jag högt på just sökorden "hund" och "hundar" då jag inte ens har optimerat för de orden. verkar ha "kommit med på köpet".
Ok, inga första sidor för de 2 orden men
hund = 12 pos, andra sidan
hundar = 59 pos, 6:e sidan.
Från, att inte ens ha synts i SERPsen (sid 100 eller liknande, vilket = med inte synas).
[tillägg]
tyvärr gäller detta endast google . se ... inte för google . com, där jag har "samma som tidigare" ... får ju hoppas att man "kommer med där",men, de flesta besökarna kommer från .se och har alltid gjort ...
[/tillägg]
Syns också på hur folk kommer in på siten. Sökfraserna jag optimerat för har ökat. de första 3 dagarna i maj, har gett lika mycket trafik (inkommande) från de nya sökfraserna som hela april hade
Så, måste bara säga detta oxå. Mycket nöjd med att jag började kika in detta forum, får tips på verktyg, andra siter osv .... och, kikat in era sidor :P
Hoppas bara nu inte någon av mina "större konkurrenter" läser detta forum
cya,
/PatrikB